Quinoa

Waardering:
100 % of 100
geen

Smaakvolle quinoa van de beste kwaliteit! Met deze witte quinoa maak je een maaltijdsalade extra voedzaam en lekker. De zaadjes hebben een milde nootachtige smaak en worden zacht door ze te koken. Onze quinoa zit boordevol eiwit. En ook bevatten de zaadjes B-vitamines, vitamine E, vezels en mineralen. Reken voor één portie zo’n vijftig tot tachtig gram rauwe quinoa. Spoel de zaadjes voor gebruik af met water en kook ze in slechts vijf tot tien minuten gaar.

Op voorraad Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = overmorgen in huis!
Hoe werken de spaarpunten? klik hier voor uitleg.
Gegroepeerde productitems
Inhoud Duurzame verpakking Spaarpunten prijs
€ 5,78/kg
2 punten
€ 2,89
€ 4,49/kg
4 punten
€ 4,49
€ 4,00/kg
19 punten
€ 19,99
Zakelijk grotere aantallen nodig? Neem contact op!
Op verlanglijst
Dit is onze belofte

De lekkerste producten, dagelijks op bestelling bereid en binnen 24u verzonden!

Na jarenlang proeven kunnen wij met trots zeggen de lekkerste A+ kwaliteit producten uit binnen- & buitenland te verkopen. Maak nu kennis met onze ambachtelijke lekkernijen, van de beste wijnen, dagvers gebrande noten, gezonde ontbijtproducten tot alles voor bij de borrel! Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = overmorgen in huis. Probeer Nutamo, een wereld vol smaakbeleving en je proeft het verschil, dat is onze belofte!

Gegarandeerde topkwaliteit en vrij van schadelijke stoffen

Matthijs BoenderNutamo

Bij Nutamo staan we voor de beste service met een persoonlijke touch! Vragen over een bestelling, geen probleem, onze experts helpen je graag!

Nutamo krijgt een 9.3/10 ( 2205 beoordelingen ) bij

Meer informatie

Voedingswaarde per 100 gram

Energie (KJ) 1493
Energie (kcal) 354
Totaal vet 6,1 g
Waarvan verzadigde vetzuren 0,7 g
Koolhydraten 57,2 g
Waarvan suikers 4,9 g
Eiwitten 14,1 g
Zout 0,013 g
Calcium 47,0 mg
Vezels 7,0 g
IJzer 4,6 mg
Fosfor 457 mg
Kalium 563 mg
Koper 0,6 mg
Magnesium 197 mg
Natrium 5,0 mg
Selenium 8,5 mcg
Vitamine A 14,0 IE
Vitamine B6 0,5 mg
Vitamine B12 0,0 mcg
Vitamine E 2,4 mg
Vitamine K 0,0 mcg

Allergenen

Cacao Nee
Eieren Nee
Glutamaat (E620 t/m E625) Nee
Glutenbevattende granen Ja
Kippenvlees Nee
Koriander Nee
Lupine Nee
Mais Nee
Melk Nee
Mosterd Nee
Noten Ja
Peulvruchten Nee
Pinda Ja
Rogge Nee
Rundvlees Nee
Schaaldieren Nee
Selderij Nee
Sesamzaad Ja
Soja Ja
Varkensvlees Nee
Vis Nee
Weekdieren Nee
Wortel Nee
Zwaveldioxide en sulfieten Nee

Overige gegevens

Biologisch Geen biologische afkomst
Land van herkomst Peru
Ingrediënten

Quinoa

Kan sporen bevatten van: Glutenvattende granen, Noten, Pinda's, Sesamzaad, Soja

Details

Quinoa is immens populair

Quinoa is een licht, donzig, eetbaar zaad dat meer aanvoelt als een graan. Spoel de zaadjes even af zodat ze dan direct klaar zijn om te koken. Dankzij de milde, enigszins nootachtige en onweerstaanbare smaak is het een immens populair basisproduct voor in de keuken geworden, welke niet meer weg te denken is. 

Twee keer zoveel voedingsvezels als in andere granen

Wist je dat quinoa bijna twee keer zoveel voedingsvezels bevat als andere granen? Voedingsvezels zorgen voor een gezond spijsverteringsstelsel ondersteunen door de doorgang van voedsel en afval te versnellen. Het zorgt er ook voor dat je je langer vol voelt om overeten te voorkomen en gewichtsverlies te bevorderen. 

Afvallen met quinoa

Quinoa is een goede bron van mineralen zoals fosfor, magnesium en ijzer. Fosfor is belangrijk voor de botvorming, de gezondheid van de nieren en de spierkracht. Magnesium reguleert de bloedsuikerspiegel, bevordert de opname van calcium en regelt de bloeddruk. IJzer helpt bij het afleveren van zuurstofrijke bloedcellen door het hele lichaam. Daarnaast bevatten deze zaadjes ook veel eiwitten, waardoor dit product ook erg populair is onder sporters. Quinoa is daarmee echt perfect voor mensen die op een gezonde manier willen afvallen. Het grote voordeel zijn de eiwitten die ervoor zorgen dat je een verzadigd gevoel krijgt. Zo stil je op een gezonde manier je trek!

Quinoa verwerken

Quinoa kun je gemakkelijk in gerechten verwerken. Gebruik deze zaadjes eens als vervanging voor couscous of rijst. Probeer ook eens quinoa door je zuivelontbijt of verwerk het eens door een salade. Wil je bakken met quinoa? Gebruik dan eens ons quinoameel. Hier bak je de lekkerste taarten, koekjes en broden mee.

Reviews

Jouw waardering

Uw waardering